Monday, September 20, 2010

සහෝදරවරුන් සමග / Walking with the comrades - 6



රාත්‍රිය උදා වි තිබේ.කදවුරේ නොයෙක් ක්‍රියාකාරකම් පවතී.නමුත් මට කිසිවක් පෙනෙන්නේ නැත.හුදෙක් ආලෝක ලප එහා මෙහා චලනය වෙනවා පමනි.ඒවා කනාමැදිරියන්ද තාරකාද නැතිනම් ඔබ මොබ යන මාඕවාදින්දැයි වෙන්කිරීමද අසීරු සෙයකි.කුඩා මන්ග්ටු කොහේදෝ සිට මතුවෙයි.ඔහු තරුන කොමියුනිස්ට්වාදීන්ගේ ජංගම පාසැලෙහි පලමු ශිෂ්‍ය කන්ඩායමට අයත් බව මම දැන ගතිමි.මෙම පාසල් වල කියවීමට ලිවීමට මෙන්ම‍ කොමියුනිස්ට්වාදයේ මූලධර්ම පිලිබදවද ඉගැන්වේ.
( තරුන මනස දූෂනය කිරීම !අපගේ සමාගම් මාධ්‍ය තන්ත්‍රය මොර දෙනු ඇත.ලමුන්ට ස්වාදීනව සිතීමේ හැකියාව ලැබිමටත් පෙර කාලයේ සිටම ඔවුන්ගේ මොල සෝදා හරිනු ලබන රූපවාහිනී වෙලද දැන්වීම් මනස දූෂනය කිරීමේ ආකාරයක් ලෙස ඔවුන්ට පෙනෙන්නේ නැත)
තරුන කොමියුනිස්ට්වාදීන්ට ගිනි අවි රැගෙන යාමට හෝ නිල ඇදුම් ඇදීමට අවසර නැත්තේය.නමුත් දීප්තිමත් දෑස් සහිතව,රොක් කන්ඩායමක අනුගාමිකයන් පිරිසක් සේ ඔවුන් ගරිල්ලා හමුදා ඛන්ඩ අනුගමනය කරයි.

මන්ග්ටු මගේ වතුර බෝතලය පුරවයි.මා ගමන් මල්ල සූදානම් කරගත යුතු බව හේ කියයි.විසිල් හඩක් ඇසේ.මිනිත්තු කිහිපයකින් අප සිටි කූඩාරම ගලවා දමා අකුලන ලදී.තවත් විසිල් හඩක් විසින් සියගනනක් සහෝදරවරුන් එක පේලියට හිට ගස්වන ලදී.එවැනි පේලි පහක් විය.කොම්රේඩ් රාජු මෙම ක්‍රියාවලියේ අධ්‍යක්ෂකවරයාය.මමද පේලියක හිටගෙන සිටියෙමි.අවස්ථාව ලද විට මට හිමි අංකය කියමින් කෑ ගැසුවෙමි.කම්ලා සහෝදරිය මට සහයට උන්නාය.
චන්දු තුවක්කුවක් උර දරා සිටියේය.කොම්රේඩ් රාජු පහත් හඩකින් අන දෙමින් පිරිස සංවිධානය කරයි.සියල්ල කතා කෙරුනේ ගොන්ද් භාෂාවෙනි.මට කිසි දෙයක් නොතේරේ.නමුත් RV යන වචනය නැවත නැවතත් ඇසුනි.පසුව රාජු මට පැවසූ ලෙස ඉන් අදහස් වූයේ Rendezvous යන්නයි.
( කලින් මුනගැසීමට එකග වූ ස්ථානය ).එය ‍ගොන්ද් භාෂාවේ අංගයක් බවට පත්ව ඇත!‍
" අපි Rv ස්ථාන හදාගෙන තියෙනව.එතකොට යම් හෙයකින් පහරදීමක් සිදුවී විසිරෙන්නට වුනොත් නැවත ප්‍රතිසංවිධානය වෙන එක පහසුයි"
මෙවැනි දේවල් ඇසෙන විට මා තුල ඇති වන තැති ගැන්ම පිලිබද ඔහු නොදනී.තැති ගැන්ම පහර දීම් හො වෙඩි තැබිම් නිසා නොවේ.අතරමං වීමේ අවදානම නිසාය.අඩුම තරමින් නිදන කාමරය හා නානකාරමය අතර පවා අතරමං විය හැකි තරමට මා දිශාවන් සම්බන්ධ මස්තිෂ්ක ස්නායු ආබාධයකින් පෙලෙන සත්වයෙකි.වර්ග කිලෝමිටර 60 000 ක් වූ ඝන වනාන්තරයක් තුල - එය කෙසේ වනු ඇද්ද?අපාය තුලින් හෝ වේවා වේගවත් ජල ප්‍රවාහයන් තුලින් හෝ වේවා ඇදුනාට කම් නැත,මා කොම්රේඩ් රාජුගේ උතුරු සලුව අත්නොහැර සිටිමි.

අපි ඇවිද යාමට පෙර වෙනු සහෝදරයා මා වෙත පැමිනියේය."එහෙනම් සහෝදරිය මම සමුගන්නව"
‍වුලන් තොප්පියක් පැලද සිටි ඔහු කුඩා මදුරුවෙක් මෙන් දිස්වේ.ආරක්ෂකයන් ඔහු පිරිවරා සිටී.දැඩිව සන්නද්ධව සිටිනා ගැහැනුන් හා පිරිමින් තිදෙනෙක් ආරක්ෂකයන් ලෙස විය."මෙතරම් දුර අප මුනගැසීමට ආ එක පිලිබද අපි බොහොම සතුටු වෙනවා සහෝදරී"යලිත් හේ අතට අත දෙයි."ලාල් සලාම්"මිට මෙලවූ අතින් ආචාර කල ඔහු වනාන්තරය තුලට අතුරුදහන් විය.මොහොතකින් ඔහු යනුවෙන් යමෙක් මෙහි නොසිටියා වැනිය.
මම වෙහෙසට පත්ව සිටිමි.නමුත් ඇහුම්කන් දිය යුතු පැය ගනන් දිගු ඔහුගේ හඩපටයන් මා සතුව විය.දවස් ක්‍රමයෙන් සති බවට පෙරලෙද්දී මා තවත් බොහෝ දෙනා මුන ගැසෙනු ඇත.ඔවුන් වෙනු විසින් මා වෙත ලබාදුන් දල කැන්වසය වර්න වලින් හා කතාන්දර වලින් පුරවා දමනු ඇත.
අපි ප්‍රතිවිරුද්ද දිශාවට ඇවිදීම අරඹමු."මගේ දනහිස් ගෙවිල.අල්ල පුරා වේදනා නාශක නැතිව නම් මට ඇවිදින්න බැහැ" කොම්රේඩ් රාජු සිනහසෙමින් පැවසීය.

රාජු සහෝදරයා ඉතා පැහැදිලිව හින්දි කතාකරයි.විනෝද කතා කීමේ අපූරු ශෛලියක්ද ඔහු සතුව පවතී.රායිපූර්හි අද්වකාත්වරයෙකු ලෙස හෙතෙම වසර 18 ක් සේවය කර තිබේ.ඔහු මෙන්ම ඔහුගේ බිරිදද පක්ෂයේ නාගරික ජාලයේ සාමාජිකත්වය දැරීය.2007 අග භාගයේ රායිපූර් ජාලයේ වැදගත් පුද්ගලයෙක් අත්අඩංගුවට පත්ව දරුනු වද වේදනා දරා ගත නොහී තොරතුරු සපයන්නෙක් බවට පත්වූයේය.ආවරනය කල පොලිස් වාහනයකට නග්ගනු ලැබ රායිපූරය පුරා ඔහුව ගෙන ගිය අතර සිය සගයන් අල්ලා දෙන ගෝනිබිල්ලෙකු බවට ඔහු පත්විය.මල්ති සහෝදරිය එසේ ගෝනිබිල්ලා විසින් හදුනාගන්නා ලද අය අතර වූවාය.2008 ජනවාරි 22 දින ඇයව අත්අඩංගුවට ගැනුනි.ඇයට එරෙහි චෝදනාව වූයේ සල්වා ජුදුමයේ ක්‍රියාකරම් සහිත සීඩී පට කිහිපයක් පාර්ලිමේන්තු මන්ත්‍රීවරුන් වෙත තැපැල් කිරීමයි.ඇගේ නඩුව උසාවියට ඉදිරිපත් කිරීමට පොලිසිය මැලි වූයේ ස්වකීය චෝදනාවේ ඇති විකාරරූපි ස්වභාවය පිලිබද ඔවුන්ටම වැටහුනු නිසාය.කෙසේ වෙතත් අලුත් චත්තිස්ගාර් මහජන ආරක්ෂක පනත විසින් පොලිසිය වෙත ඇයව ඇප දීමෙන් තොරව වසර කිහිපයක් සිර අඩස්සියේ රදවා ගැනීමට ඇවැසි හැකියාව ලබා දී ඇත.
එම වැටලීම් අවස්ථාවල දන්ඩකාරන්‍යයේ රැස්වීමකට සහභාගි වෙමින් සිටි නිසා කොම්රෙඩ් රාජු අත්අඩංගුවට පත් නොවීය.එතෙක් පටන් හේ දන්ඩකාරන්‍යයේම සිටී.නගරයේ නිවසේ සිටි ඔහුගේ කුඩා පාසල්වියේ දරුවන් දෙදෙනාගෙන් පවා පොලිසිය දැඩි ලෙස ප්‍රශ්න කලේය.අවසානයේ මාමා කෙනෙකු සමග විසීම පිනිස ඔවුන් මුදා හැරින.ඔවුන් පිලිබද පුවත කොම්රෙඩ් රාජු වෙත ලැබුනේ සති කිහිපයකට පෙරය.මෙවැනි පසුබිමක විනෝද  කතා කිමේ හා‍ස්‍යෝත්පාදක ස්වරය රදවා ගැනීම සදහා මෙම පුද්ගලයාට ධෛර්යය ලබා දෙනුයේ කවරක් විසින්ද?මෙම මිනිසුන්ට අහිමි ව ඇති දේ සලකන විට ඉදිරියට යාමට මොවුන්ව පොලඹවනුයේ කවරක් විසින්ද?පක්ෂය කෙරෙහි ඔවුන් තුල පවතින භක්තිය,බලාපොරොත්තුව සහ ආදරය - ඉතාම ගැඹුරු හා ඉතාම පුද්ගලික ආකාරයන්ගෙන් මට නැවත නැවතත් එය මුනගැසුනි.

අප එකම ඒකකයක් ලෙස දැන් ඉදිරියට යමින් සිටිමු.තවත් හැගීම් විරහිත ලේ පිපාසිත මිනීමරු කැරලිකරුවන් සියගනනක් සමග මම.අප නික්මීමට පෙර මම කදවුර දෙස හැරී බැලුවෙමි.නිවා දැමුනු ගිනිගොඩවල් වල ඉතිරි වූ අලු හැර මෙම ස්ථානයේ සිය ගනනක් කදවුරු බැදි බවට කිසිදු සලකුනක් නොවිය.මට මෙම හමුදාව තේරුම් ගත නොහැක.පරිභෝජනය සලකන කල්හි ඔවුහු ඉතාම අන්තගාමී ගාන්ධිවාදියාටත් වඩා ගාන්ධිවාදී වෙති.කඩාබිද දැමුන දේ පරිහරනය සම්බන්ධයෙන්ද ඔවුන් සතුව ගාන්ධිවාදී ප්‍රවේශයක් පවති.නිදසුනක් ලෙස පොලිස් රථයක් පහර දී පුලුස්සන ලදී නම්,එය ඉතාම කුඩාම අංශුව දක්වා තීරු තීරු වලට ඉරා ගැනේ.සුක්කානම කෙලින් කොට භාවිතයට ගැනෙන අතර බැටරිය සූර්ය ශක්තියෙන් බලගැන්වීම සදහා යොදා ගැනේ.
( ඉහල නායකත්වයෙන් ලද නවතම අන අනුව එසේ අල්ලා ගත් වාහන ගිනිතබනවා වෙනුවට වැලලිය යුතුය.මන්ද ඇවැසි විටක ගොඩගෙන ඒවායෙන් විවිධ ප්‍රයෝජන ලද හැකි හෙයිනි)
මා නාට්‍යයක් ලිවිය යුතුද?මට සිතේ.ගාන්ධි - ඔබේ ගිනි අවිය අරගන්න.

මහේන්ද්‍ර කර්මා - සල්වා ජුදුමයේ නායකයා 
අප ගැඹුරු අන්ධකාරය හා මාරාන්තික නිහැඩියාවක් අතරින් ගමන් කරමින් සිටිමු.විදුලි පන්දමක් භාවිත කරන්නේ මා පමනි.එය පහලට එල්ල කොට තිබෙන අතර එම එලියෙන් කම්ලා සහෝදරියගේ දෙපා මට පෙනේ.යා යුතු මග මා හගින්නේ එම දෙපා ඇසුරෙනි.ඇය මා මෙන් දස ගුනයක බරක් කරගසාගෙන යයි.ඇගේ ගමන් මල්ල,රයිෆලය.උයන පිහින ආම්පන්න සහිත බරැති මල්ලක් ඇගේ හිස මතද එලවලු වලින් පිරි මලු දෙකක් උරහිස් මතද වූයේය.හිස මත වූ මල්ල මනාව සමබර ව පැවතින.එය උසුලාගෙන කිසිදු අපහසුවකින් තොරව ඇය පල්ලම් බැස ගියාය.ලිස්සන සුලු පාෂානමය පටු මාවත් අල්ලන්නේ නැතිව තරනය කලාය.ඇය විස්මය උපදවන සුලුය.උදෑසන මා සවන්දුන් ඉතිහාස දේශන වලට මම ස්තුතිවන්ත වෙමි.අන් කවරකටත් වඩා ඉන් මා දෙපා ලද විවේකය විසින් ගමන් කිරීමට දැන් මට ශක්තිය ලබාදි තිබේ.මෙම ගමන ඉතා දිර්ඝ වන සෙයකි.කෙසේ වුවද රාත්‍රියේ වනාන්තරයේ ගමන් කිරීම - එය අතිශය චමත්කාරජනකය.

මා එය ඉදිරියට එන සෑම රාත්‍රියකම දෛනිකව සිදුකරනු ඇත.


කෝයාවරුන් බ්‍රිතාන්‍යයන්ට එරෙහිව කැරලි ගැසූ 1910 බුම්කාල් කැරැල්ලේ අනුස්මරන උත්සවය සැමරීමට අපි සූදානම් වෙමින් සිටියෙමු.බුම්කාල් යනු භූමිකම්පාවයි.කොම්රෙඩ් රාජු පැවසූ අන්දමට මෙම උත්සවය සැමරීමට මිනිසුන් දින ගනන් ගෙවා ඇවිද පැමිනේ.දන්ඩකාරන්‍යයේ සෑම පරිපාලන ඒකකයකම ස්මරන උත්සව පැවැත්වේ.උත්සවවල ප්‍රවීන සංවිධාකවරයා වූ ලෙන්ග් සහෝදරයා අප සමග වූ නිසා අප තරමක් වරප්‍රසාද ලත් කන්ඩායමක් වීමු.ලෙන්ග් යනු ගොන්ද් භාෂාවෙන් හඩ යන්නයි.අන්ද්‍රා ප්‍රදේශ් වාසියෙක් වූ ලෙන්ග් සහෝදරයා උස මැදි වයසේ අයෙකි.හෙතෙම රැඩිකල් සංස්කෘතික සංවිධානයක් වූ ජන් නාට්‍ය මන්ච් සංවිධානය 1972 දී බිහිකල විශිෂ්ට හා කීර්තිමත් කවියෙකු හා ගායකයෙකු වූ ගාදර්ගේ සමකාලීනයෙකු වූයේය.ක්‍රමයෙන් මෙම සංවිධානය මහජන සංග්‍රාම කන්ඩායමේ කොටසක් බවට පත්වූ අතර අන්ද්‍රා ප්‍රදේශයේදී ඊට දස දහස් ගනන් වලින් යුක්ත ජනතාවන් සිය ප්‍රසංග වලට ඇද ගැනිමේ හැකියාව තිබුනි.ලෙන්ග් සහෝදරයා 1977 දී එහි සාමාජිකත්වය ලබා ගත් අතර ඉතා ඉක්මනින් ගායකයෙකු ලෙස ජනප්‍රියත්වයට පත්විය.මර්ධනය ඉතාම උග්‍ර වූ කාලයේදී හේ අන්ද්‍රා හි ජීවත් විය.මෙම භීම සමය තුල සෑම දිනකම පාහේ ඔහුගේ මිතුරන් වැටලීම් වලදී ඝාතනයට ලක්විය.ඔහුද එක් වරෙක වෛද්‍යවරියක ලෙස වෙස්වලාගත් පොලිස් නිලධාරිනියක විසින් රෝහල් ඇදක පසුවන අතර අත්අඩංගුවට ගනු ලැබ "හදුනාගැනීම" සදහා වරාන්ගල් වෙත ගෙන යන ලදී.නමුත් වාසනාවකට ගාදර් පනිවුඩය ලැබ ක්‍රියාත්මක වීම නිසා අනතුරක් සිදුවීම වැලකිනි.1988 දී මහජන සංග්‍රාම කන්ඩායම දන්ඩකාරන්‍යයේ සංස්කෘතික අංශයක් පිහිටුවීමට තීරනය කිරීමත් සමග ලෙන්ග් සහෝදරයා එහි ප්‍රධානියා ලෙස වනය තුලට යවන ලදී.ඉදින් දැන් ඔහු මා සමග ඇවිදිමින් සිටී.හේ ඔලිව් කොල පැහැති කමිසයක් හා දම්  පැහැති පිජාමා කලිසමක් හැද සිටී.
"CNM ( සංස්කෘතික සංවිධානය) තුල දැන් සාමාජිකයන් 10 000 ක් පමන ඉන්නවා"ඔහු මට පැවසීය." අපිට සිංදු 500 ක් තියෙනව.හින්දි,ගොන්ද්,චත්තිස්ගාර්,හල්බි කියන භාෂාවලින්.ගීත 140 ක් තිබෙන පොතක් අපි මුද්‍රනය කරල තියෙනව.හැමෝම සිංදු ලියනව"
මා ඔහු හා කතාබස් කල පලමු අවස්ථාවේ හෙතෙම ඉතාම ගැඹුරු වූද ස්වීය මනසක් සහිත වූද අයෙක් ලෙස දිස්විය.නමුත් දවස් කිහිපයක් ගත වන විට ඔහු සපුරා වෙනස් අයෙක් බව මට වැටහුනි.ගිනිමැලයක් වටා වාඩි වී හෙතෙම ඔහගේ මිතුරෙකුද වන සාර්ථක තෙලිගු චිත්‍රපට අධ්‍යක්ෂකවරයෙකු පි‍ලිබද රසවත් කතා මට පැවසීය.එම අධ්‍යක්ෂකවරයා තමාගේම  චිත්‍රපටියක නක්සලයිට්වරයෙක් ලෙස වරෙක රගපා තිබේ.
"මම ඔහුගෙන් ඇහුවා" ලෙන්ග් සහෝදරයා තමන්ගේ තෙලිගු උච්චාරනය සහිත කමනීය හින්දියෙන් පවසයි."මම ඇහුව ඔහුගෙන් ඇයි ඔබ නැක්සලයිට්වරු හැමවෙලේම මේ වගේ කියල හිතන්නෙ කියලා?" ඉක්බිති හේ දුර අඩි තබන,පැනීමට සූදානම්ව සිටින දඩයක්කාර ස්වරූපයක් සහිත ඒකේ 47 ගිනිඅවියක් උරදරා සිටින මිනිසෙකුගේ ස්වරූපය රගපා පෙන්වයි.එම රගපෑම අප සියල්ලන් සිනා සාගරයක ගිල්වීමෙහි සමත්ය.

බූම්කාල් උත්සවය දැක බලා ගැනීමට මා තුල එතරම් උනන්දුවක් වීද යන්න සැක සහිතය.සාම්ප්‍රදායික ගෝත්‍රික නැටුම්,මාඕවාදින්ගේ ප්‍රචාරක ගීත,ආවේගාත්මක කතා සහ කීකරු වූත් දිලිසෙන වූත් දෑස් සහිත ශ්‍රාවක පිරිසකගෙන් යුතු ඒකාකාරී දෙයක් මා ඇසගැටෙනු ඇතැයි මම බිය වීමි.අපි තරමක් හවස් වී නියමිත ස්ථානයට පැමිනීමු.උන බම්බු වලින් සාදනු ලදුව රතු රෙදි වලින් වසා තාවකාලික ස්මාරකයක් භූමියේ රදවා තිබුනි.ස්මාරකයේ ඉහල මාඕවාදින්ගේ දෑක්ත්ත සහ මිටිය රැගත් ධජයද එම ධජයටත් ඉහලින් මහජන ආන්ඩු වල සලකුන වූ දුන්න හා ඊතලය සහිත ධජයද ලෙලදෙමින් තිබේ.තාවකාලික වේදිකාවද දැවැන්ත එකකි.ඒ වනවිටත් භූමිය පුරා කුඩාගිනි මැල දැල්වී තිබුනි.මිනිසුන් එක්රැස් වීම ඇරඹි තිබූ අතර ඔවුන් ස්වකීය සවස් යාමයේ අහර කිස පිසමින් සිටියේය.අප ඔවුන් පසු කරමින් වනය තුලට පිවිසුනෙමු.යලි වනය තුලට ඔවුන් පසුකර යාමට අඩුම තරමින් මිනිත්තු පහලොවක් ගතවිය.

හිමිදිරියේ සිට උත්සවයට සහභාගි වනු වස් වැඩි වැඩියෙන් සෙනග එන බවට සලකුනු දැකගන්නට තිබුනි.උත්සවකාරී ආනන්දයක් අවට පැතිර යමින් තිබේ.කලෙකින් මුන නොගැසුනු අය අද නැවත මුනගැසෙනු ඇත.මයික්‍රෆොන පරික්ෂා කරන හඩ අපට ඇසේ.ධජ,බැනර්,පෝස්ටර ආදිය හැමතැනම නැගෙන්නට පටන් ගෙන තිබුනේය.අප ආ දිනයේ ඔන්ග්නාහීදී මරා දැමුනු පස් දෙනා ගේ ඡායාරූප සහිත පෝස්ටරයක් ප්‍රදර්ශනය වෙමින් තිබුනි.

මම නර්මදා සහෝදරිය මාසි සහෝදරිය සහ රූපී සහෝදරිය සමග තේ බොමින් සිටිමි.කොම්රේඩ් නර්මදා ඇය ආදිවාසි කාන්තා සංගමයේ සභාපති වීමට පෙර ගද්චිරොලි හි වැඩ කල දවස් පිලිබද කතාකරමින් සිටියාය.රූපි සහ මාසි ආන්ද්‍ර ප්‍රදේශයේ නාගරික අංශයේ වැඩ කටයුතු කල කාලය පිලිබදවත් කාන්තාවන් විසින් පක්ෂය තුල කාලයක් තිස්සේ අරගෙන ගිය සටන පිලිබදවත් විස්තර කීවෝය.තම අයිතීන් පමනක් නොව සාධාරන සමාජයක් පිලිබද අදහසේ කේන්ද්‍රීය සාධකයක් ලෙස ස්ත්‍රී පුරුෂ සමාජභාවය පිලිබද අදහස මතුකරගැනීමෙහිලා මෙම සටන් උත්සුක විය.70 දශකයේ කතන්දර ඔවුහු මට පවසති.නැක්සලයිට් ව්‍යාපාරය තුල තමුන් උත්තුංග විප්ලවවාදීන් බවට පිරිමි සහෝදරවරුන් අතර පැවති මතයත් ව්‍යාපාරය තුල සිටි කාන්තාවන් එතරම් ශ්‍රේෂ්ඨ නොවූ අය ලෙස සැලකුනු ආකල්පයත් පිලිබද ඹවුන් සදහන් කලේය.පැරනි පිතෘමූලික මතවාද,පැරනි පිතෘ මූලික මූලධර්මවාදය ව්‍යාපාරය තුලද පැවතිනි.මාසිට අනුව බොහෝ දේවල් මේ වන විට වෙනස් වී තිබේ.නමුත් යා යුතු දුර තවත් පවතී.
( පක්ෂයේ මධ්‍යම කාරක සභාවේ හෝ දේශපාලන මන්ඩලයේ කාන්තා සාමාජිකාවන් තවමත් නැත)

මධ්‍යහන වන විට තවත් ගරිල්ලාවරු කිහිප දෙනෙක් පැමිනියහ.මෙම කන්ඩායම උස් වූත් ජවසම්පන්න වූත් පෙනුමක් සහිත තරුනයෙක් විසින් මෙහෙයවනු ලබන්නකි.සුක්දේව් හා ගුඩ්සා උසෙන්ඩි යනුවෙන් මෙම සහෝදරයාට නම් දෙකකි.මේ නම් දෙකෙන් එකක්වත් ඔහුගේ සැබෑ නම නොවේ.සුඛ්දේව් යනු ඉතා ගෞරවයෙන් සැලකෙන විප්ලවය වෙනුවෙන් අතීතයේදී දිවි පිදූ සහෝදරයෙකි.
( මෙම යුද්ධයේදී තම සැබෑ නම භාවිතා කිරීමට තරම් ආරක්ෂාකාරී අවස්ථාව ලැබීමේ වාසනාව ලැබූයේ මිය ගිය අය පමනි)
ගුඩ්සා උසෙන්ඩි යනු පොදුවේ ඕනෑම කෙනෙක්ට ඕනෑම මොහොතක භාවිත විය හැකි නමකි.ගුඩ්සා උසෙන්ඩ් යනු දන්ඩකාරන්‍යයේ පක්ෂයේ ප්‍රකාශකයාගේ නමයි.මේ නිසා සුඛ්දේව් මගේ සංචාරයේ ඉතිරි මුලු කාලය මා සමග සිටියත් ඔහු නැවත සොයා ගන්නේ කෙසේද යන්න ගැන කිසිදු අදහසක් ඇතිකරගත‍  නොහැක.කෙසේ වුවත් ඔහුගේ සිනහව නම් මා කවර තැනකදී වුවද හදුනාගනු ඇත.තමන් දන්ඩකාරන්‍යයට පැමිනියේ 1988 දී බව ඔහු කියයි.ඔහු "සිවිල්" ඇදුමෙන් මනාව සැරසී සිටී.සිවිල් යනු මාඕවාදීන් ඩ්‍රෙස් යනුවෙන් හදුන්වන නිල ඇදුම නොවන ඕනෑම ඇදුමකි.තරුන විධායක නිලධාරියෙක් ලෙස පහසුවෙන් ඕනෑම අයෙක් විසින් ඔහුව වරදවා හදුනාගනු ඇත.නිල ඇදුම නැත්තේ ඇයිදැයි මම ඔහුගෙන් විමසමි.තමා කන්කාර් ප්‍රදේශයේ සංචාරයකින් පසු පැමිනෙන ගමන් බව හේ පැවසීය.ඇලුමිනියම් ටොන් මිලියන 3 ක ප්‍රමානයක් නිපදවිය හැකි නිධියක් දෙස වේදන්තා නම් සමාගමක් ඇස ගසාගෙන සිටින බවට වාර්තා තිබෙන බව ඔහු මට කීවේය.

අලුමිනියම් සහ වේදන්තා.අති විශිෂ්ටයි.මාගේ සැකය සහ උපකල්පනය සදහා ලකුනු දහයෙන් දහයම දිය හැක.

තමා මිනිසුන්ගේ මනෝභාවය කෙබදුද යන්න විමසීමට එහි ගිය බව සුඛ්දේව් කියයි.ඔවුන් සටන් වැදීමට සූදානම්ද යන්න අවබෝධ කරගැනීමට තමන්ට අවශ්‍ය වූ බව හේ පැවසීය."ඔවුනට දැන් සේනාංක සහ ගිනි අවි අවශ්‍යයයි" තම හිස පද්දමින් හේ මහ හඩින් සිනාසේ."මම ඔවුන්ට කිව්ව අයියා ඒක ලේසි වැඩක් නෙමෙයි කියල.
සංවාදය ගෙනයන අතර තම අත වූ AK 47 ගිනිඅවිය පහසුවෙන් ඇගට නොදැනී ඔහු අල්ලාගෙන සිටි විලාශයෙන් මොහු වූ කලී ප්‍රවීන ගරිල්ලා භටයෙකු බව නිගමනය කිරීම අපහසු නොවීය.

3 comments:

  1. මෙය නම් අතිශය රසවත් මෙන්ම ඉන්දීය මාවෝවාදී ව්‍යාපාරය ගැන සමීප දැක්මක් ලබාගැනිමට උපකාරී වන්නක්.
    මෙය කියවීමේ පහසුව පිණිස පරිඝණක මුද්‍රණය කොට අප මිතුරන් අතර (Photocopy මාධ්‍යයෙන්) බෙදාහදා ගැනීම පිළිබඳව ඔබගේ අනුමැතිය පළවේ යයි සිතමු.

    ReplyDelete
  2. ඇත්තෙන්ම මෙවැනි ලිපි පෙලක් සිංහල පාඨකයන් හට ඉදිරිපත් කිරීම පිළිබඳව ඔබට ස්තූතියි. ඔබ වෙත ආරාධනයක් කිරීමට මා බලාපොරොත්තුව සිටියේ බොහෝ කලක සිටය. ඒ සමාජවාදය සහ මාක්ස්වාදය පිලිබඳව මාක්ස්,ලෙනින් හෝ එංගල්ස් විසින් ලියවුනු වැදගත් ඒ පිළිබඳව හැදෑරීමට හැකි ලිපි පෙළක් හෝ ඔවුන්ගේ පොත් වල පරිවර්තන සිංහල බ්ලොග් අවකාශය තුල ඒ පිළිබඳව උනන්දුවෙන් සිටින්නන් උදෙසා ඉදිරිපත් කරන්නැයි සුහඳ අරාධනයක් කරමි. අපි ඒ වෙනුවෙන් මඟ බලා සිටිමු. නැතිනම් මා හට එවැනි පොත්,ලිපි සහ රෝහණ විජේවීර සහෝදරයා ප්‍රකාශයට පත් කරන ලද ලිපි,පොත් ලබා ගත හැකි ක්‍රමයක් සොයාදෙන්න. මෙය ඔබගෙන් කරන ඉල්ලීමක්. මෙම කමෙන්ටුව පළ නොකරන්න. Please give your respond to roshanc86@yahoo.com

    ReplyDelete
  3. @ charmi

    කොහෙත්ම ගැටලුවක් නැහැ.මේව මොන මොනව හරි ක්‍රම වලින් පැතිරිලා යනව නම් ඒක හොදයි.

    @ රොෂාන්

    replied to your e mail

    ReplyDelete