Friday, September 24, 2010

සහෝදරවරුන් සමග / walking with the comrades 9

මාඕවාදී කදවුරක් - ඔවුන් ඉවත් වන විට කදවුරු බිම අලු ස්වල්පයක් මිස කිසිවක් ඉතිරි නොවේ
සුදින දිවාකාලය වන තුරුද නැටුම් ගැයුම් නැවතී නොතිබුනි.සියගනන් යෞවන ජනයා තවම නර්තනයේ යෙදෙති."මේ අය නතර වෙන්නෙ නැහැ"රාජු සහෝදරයා කීවේය."අපි යන්න ලෑස්ති වන තුරුම මේ අය නටනවා"

පිට්ටනියේදි මම දොස්තර සහෝදරයා මුනගැසුනෙමි.පිටිය අද්දර ඔහු කුඩා වෛද්‍ය කදවුරක් පවත්වාගෙන යයි.ඔහුගේ පිම්බුනු කම්මුල් සිප ගැනීමේ ආවේගයක් මතුල ඇතිවිය.එක් අයෙක් වනවා වෙනුවට ඔහු තිස් දෙනෙකුගේ වැඩ කරමින් සිටී.ඔහුට මිනිසුන් දහසකගේ වැඩ සිදු කල නොහැකිද?දන්ඩකාරන්‍යයේ සෞඛ්‍යය තත්වය පිලිබද මම ඔහුගෙන් ප්‍රශ්න කරමි.ඔහුගේ පිලිතුර මාගේ රුධිරය සිතල කර දැම්මේය.ගරිල්ලා භටයන්ද ඇතුලු තමාගේ පරික්ෂාවට ලක්වූ බොහෝ දෙනාගේ හිමොග්ලොබින් ප්‍රමානය පහත් හයත් අතර තිබුනේ යැයි ඔහු පැවසීය.සාමාන්‍ය ඉන්දිය කාන්තාවකගේ මේ සම්බන්ධ සාමාන්‍ය අගය වන්නේ එකොලහකි.ක්ෂය රෝගය වසර දෙකකටත් අධික කාලයක් තුල ඉතා දරුනු ලෙස පවතී.කුඩා දරුවන් ප්‍රෝටීන් ඌනතාවයෙන් පෙලේ.ක්වෝෂියෝකෝර් තත්වයට ඔවුන් විශාල ප්‍රමානයක් ගොදුරු වී සිටී.
( ක්වොෂියෝකොර් යන්නෙහි අරුත මම පසුව සොයා බැලුවෙමි.එය ඝානාවෙහි ගා බස ඇසුරින් සම්භවය වූ වචනයකි.එහි තේරුම "අලුත් දරුවෙකු ඉපදීම නිසා පැරනි දරුවාට වැලදෙන රෝගය "යන්නයි.පැහැදිලිවම එය පැරනි දරුවාට මව්කිරි ලැබීම නතර වන නිසාත් එම අඩුව පිරවීමට ප්‍රමානවත් වෙනත් පෝෂනයක් නොලැබෙන නිසාත් හටගනු ලැබේ )
"බයෆ්‍රා වල මෙන් එය මෙහි වසංගතයක් වගේ"දොස්තර සහෝදරයා කියයි."මම මීට ඉස්සෙල්ලා ගම්වල වැඩ කරල තියෙනව.ඒත් මේ වගේ දෙයක් කවදාවත් දැකල නැහැ"

මීට අමතරව මැලේරියාව,ඔස්තියෝෆරෝසිස්,පනු රෝග,දරුනු දත් සහ කන් ආසාදන සහ වැඩිවිය පත්වන කාලයේ ඇතිවන මන්දපෝෂනය නිසා කාන්තාවකගේ ඔසප් චක්‍රය තාවකාලිකව නතර වීමට හෝ සදාකාලිකව අතුරුදහන් වීමට තුඩු දෙන ප්‍රාථමික ඇමෙනෝරියාව යන රෝග මෙහි බහුලය.

"ගද්රිචෝලි වල එකක් දෙකක් හැර මේ වනාන්තර ප්‍රදේශ වල සෞඛ්‍ය සායන නැහැ.වෛද්‍යවරු නැහැ.බෙහෙත් නැහැ"

තම කන්ඩායම සමග මද වෙලාවකින් හේ නික්මෙයි.නැවත ඔහු අබුජ්මාද් වෙත යනු ඇත.ඔහු නිල ඇදුම හැද සිටී.දොස්තර සහෝදරයා - ඔවුන් ඔහුව අල්ලා ගතහොත් නිසැකවම ඔහුත් ඝාතනය කෙරෙනු ඇත.

මෙම ස්ථානයේ දිගටම කදවුරු ලා සිටීම අනතුරුදායක බව කොම්රේඩ් රාජු පැවසීය.අප නික්මිය යුතුය.බූම්කාල් භූමිය හැර යාම සමුගැනීම් හා අතවැනීම් මාලාවකට මුලපිරීය.

Lal lal salaam, lal lal salaam,
Jaane wale saathiyon ko lal lal salaam

( ආයුබෝවන් ආයුබෝවන් සමුගෙන යන සොයුරනි
 විප්ලවයේ නාමයෙන් ඔබට ආයුබෝවන්!)

Phir milenge, phir milenge
Dandakaranya jungle mein phir milenge

( අපි යලි මුන ගැසෙනු ඇත අපි යලි මුනගැසෙනු ඇත
 කවදා හෝ දිනෙක දන්ඩකාරන්‍යයේ නැවත අපි මුන ගැසෙනු ඇත )

මෙහිදී පිලිගැනීමේ සහ සමුගැනීමේ අවස්ථා කිසිවිටෙක සැහැල්ලුවෙන් භාර නොගැනේ.මන්ද "අපි නැවත මුන ගැසෙනු ඇත" යනුවෙන් ගයද්දී එහි සැබෑ තේරුම බොහෝවිට "අපි කිසිදිනෙක නැවත මුන නොගැසෙනු ඇත" යන්න විය හැකි බව සියල්ලෝ දන්නා හෙයිනි.

නර්මදා සහෝදරිය,මාසි සහෝදරිය සහ රූපි සහෝදරිය වෙන් වෙන් දිශාවලට ගමන් කරනු ඇත.
කවදාවත් මා නැවත ඔවුන් මුනගැසෙනු ඇද්ද?

ඉදින් නැවත වතාවක් අපි ඇවිදින්නට වූයෙමු.සෑම දිනයක්ම වඩ වඩා උනුසුම් වෙමින් තිබේ.කම්ලා තෙන්දු ගස්වල ඵල මවෙත කඩා දෙයි.මෙවර අප ඇලක් අසල කදවුරු ලූයෙමු.ගැහැනුන් සහ පිරිමි කාන්ඩ වලට බෙදි ස්නානය කිරීමට යයි.සන්ධ්‍යාවේදී,කොම්රෙඩ් රාජු වෙත "බිස්කට්" ලැබේ.

එම "බිස්කට්" වල අඩංගුව මෙසේය.

  • 2010 ජනවාරියේ අත්අඩංගුවට පත්වූ මන්පූර් ඩිවිෂනයේ 60 දෙනා තවමත් උසාවිය වෙත ඉදිරිපත් කොට නැත.
  •  විශාල පොලිස් භට පිරිස් බස්තාර් ප්‍රදේශයේ කදවුරු ලා තිබේ.අඛන්ඩව පහර දීම් සිදුවේ.
  • 2009 නොවැම්බර් 8 දින කාචල්රාම් ගම්මානයේ දී දිර්කෝ මද්කා (60) සහ කොවාසි සුක්ලු (68) ඝාතනය වි තිබේ.
  • නොවැම්බර් 24 දින මාධවී බාමන් (15) පානාගෝදි හිදී මරා දමා තිබේ.
  • දෙසැම්බර් 3 දින කොරෙන්ජාද් හි මාධවී බුද්රාම් ඝාතනය වී තිබේ.
  • දෙසැම්බර් 11 ගුමිමියාපාල් හිදී 7 දෙනෙකු මරා දැමි ඇත ( නම් තවමත් වාර්තා වී නැත )
  • දෙසැම්බර් 15 කොත්රාපල් හිදී වෙකෝ සොම්බාර් සහ මාධවී මත්ති ( මහිලා සංගමයේ ක්‍රියාකාරීන් ) මරා දමා තිබේ.
  • දෙසැම්බර් 30 වෙචාපල්හිදී පියා පුතු යුවලක් වන ‍පූනෙම් පන්ඩු හා පූනෙම් මොටු ඝාතනය වී තිබේ.
  • 2010 ජනවාරියේ අවිනිශ්චිත දිනෙක ගන්ගාලාවූර්හි කයිකා ගම්මානයේ මහජන ආන්ඩුවේ නායකයා මරා දමා තිබේ.
  • ජනවාරි 4 දින සුර්පන්ගූඩෙන්හිදී 4 දෙනෙක්ද
  • ජනවාරි 10 දින පුල්ලෙම් පුල්ලුඩෙයි හිදී තිදෙනෙක්ද
  • ජනවාරි 25 සිව තාකිලොද් හිදී සත්දෙනෙක්ද මරා දමා තිබේ.
  • පෙබරවාරි 10 ( බූම්කාල් දිනයේදී ) දුම්නාර් ගම්මානයේ තරුනියක් වන කුම්ලි දූෂනය කරනු ලැබ ඝාතනය වී තිබේ.
  • රජ්නන්ද්ගොන් වනාන්තරයේ ඉන්දු ටිබෙට දේශසීමා බලකායේ 2000ක පිරිසක් කදවුරු ලා තිබේ.
  • කන්කාර් ප්‍රදේශය වෙත 5000 ක අතිරේක භට පිරිසක් පැමින ඇත.

පැරනි පුවත්පත් කිහිපයක්ද පුවත් සමග පැමින ඇත.මෙම පුවත්පත් නැක්සලයිට්වරු පිලිබද ප්‍රවෘත්තින්ගෙන් ගහනය.පැවති ආතතිකාරී දේශපාලන වාතාවරනය හකුලුවා දැක්වූ එක් පුවත් පත් ශීර්ෂ පාඨයක් මෙසේ විය.
Khadedo, Maaro, Samarpan Karao
( මර්ධනය කොට මුලිනුපුටා දමනු!යටත් වෙන තුරු ඔවුන්ට පහර දෙනු!)
ඒ යටින් ප්‍රජාතන්ත්‍රවාදයේ දොර සෑම විටම සාම සාකච්ඡා සදහා විවෘතව පවතින බව මුද්‍රනය වී තිබුනි.තවත් සිරස්තලයක් මාඕවාදින් මුදල් සදහා ගංජා වවන බව ප්‍රකාශ කරයි.තවත් පුවත්පතක කතුවැකියක සදහන් වූ පරිදි අප මේ දැන් කදවුරු බැද සිටින ප්‍රදේශය සහ අප ඇවිද ආ ප්‍රදේශය "මේ වන විට සම්පූර්න පොලිස් පාලනය " යටතේ පවතී.

තරුන කොමියුනිස්ට්වාදීන් පුවත්පත් කැබලි තම කියවීම් දියුනු කරගැනීම සදහා රැගෙන යයි.ගුවන්විදුලි නිවේදකයන් සේ මහ හඩින් ප්‍රති මාඕවාදී ලිපිවල කොටස් කෑගසා කියවමින් ඔවුහු කදවුර වටේ යති.

ලුත් දවසකි.අලුත් ස්ථානයකි.අපි උසිර් ග්‍රාමය අසල කදවුරු ලා සිටිමු.අවට ගස්වල මල් පිපෙන්නට පටන් ගෙන තිබේ.ගස් වලින් වැටෙන මල් අලංකාර ලෙස පොලොව මත පතිත වේ.අවට වාතය පවා වැටෙන මල්වල සුවදින් අලංකෘත වූ සෙයකි.ඔන්ග්නාර් හි පහර දීමෙන් පසු වසා දැමුන බාත්පාල් පාසලේ දරුවන් මුන ගැසෙනු පිනිස අපි මග බලමු.පාසල දැන් පොලිස් කදවුරක් බවට පරිවර්තනය කොට තිබේ.ලමුන්ට නිවෙස්වලට යාමට අන කෙරිනි.මෙය නෙල්වාද්,මූන්ජ්මෙත්තා,එඩ්කා,වේදෝමාකොත් සහ ධනෝරා යන ගම්මාන වල පාසල් සම්බන්ධයෙන්ද පොදු තත්වයයි.

බප්තාල් පාසලේ සිසුන් පැමිනියේ නැත.

නිටි සහෝදරිය සහ විනෝද් සහෝදරයා ප්‍රාදේශීය මහජන ආන්ඩුව විසින් ඉදිකොට තිබෙන වගා ජල පද්ධතිය සහ වාරිමාර්ග පද්ධතිය පෙන්වනු වස් අපව රැගෙන යයි.නිටි සහෝදරිය ඔවුනට මුහුන පෑමට සිදුව තිබෙන කෘෂිකාර්මික ප්‍රශ්නවල ස්වභාවය පිලිබද පැහැදිලි කරයි.ඉඩම් වලින් ජල පහසුකම් ප්‍රශස්ත ලෙස ලැබී තිබෙනුයේ සියයට දෙකකට පමනි.අබුජ්මාද් හි අස්වැද්දීමේ කටයුතු වසර දහයකින් පමන හරියට සිදුව නැත.අනිත් අතට ගද්රිචොලි හිදී බීජ සහ කෘමිනාශක රසායනයන්ගේ දැඩි අවශ්‍යතාවයක් පවතී."අපට කෘෂිකාර්මික දෙපාර්තමේන්තුවේ හදිසි උදවු අත්‍යවශ්‍යයයි."විනෝද් සහෝදරයා පැවසීය."අපිට බීජ,කෘමිනාශක ගැන දන්න අය අවශ්‍යයයි.පොඩි උදවුවක් ලැබුනොත් ඒකෙන් ‍අපිට ලොකු දෙයක් කරන්න පුලුවන් වෙයි"

රාමු සහෝදරයා මහජන ආන්ඩුවේ ගොවි කටයුතු භාරව කටයුතු කරන්නෙකි.හේ වී වම්බටු ලූනු ආදිය වගා කොට තිබෙන වගා බිම් ආඩම්බරයෙන් යුක්තව අපට පෙන්වයි.සමාන අභිමානයකින් ඔහු තරමක් විශාල නමුත් සම්පූර්නයෙන් වියලී ගොස් තිබෙන වාරිමාර්ග පොකුනක් පෙන්වයි.මේ මොකක්ද?"මේකට අඩුම තරමින් වැහි කාලයේවත් වතුර පිරෙන්නෙ නැහැ.වැරදි තැනක කැනල තියෙන්නෙ"ඔහු කියයි.මද හසක් ඔහු මුවග වේ."මේක අපි නෙමෙයි කලේ.කොල්ලකාරයන්ගෙ ආන්ඩුව"
මෙහි සමාන්තර ආන්ඩු දෙකක් තිබේ.මහජන ආන්ඩුව සහ කොල්ලකරුවන්ගේ ආන්ඩුව වශයෙනි.

වෙනු සහෝදරයා පැවසූ දෙයක් මට සිහිවේ."ඔවුන්ට අපිව විනාශ කරල දාන්න ඕනෙ හුදෙක් ඛනිජ සම්පත් නිසා පමනක් නොවේ.අපි ලෝකයට විකල්ප ආකෘතියක් හදුන්වලා දෙමින් ඉන්න නිසා"

කෙසේ වුවද මෙය තවමත් විකල්ප ආකෘතියක් ලෙස සැලකිය නොහැක.තවමත් මෙහි අධික කුසගින්න හා අධික රෝගී තත්වයන් පවතී.නමුත් පැහැදිලිවම මෙම ප්‍රදේශයේ පාලනය විකල්පයක් සදහා යම් අවකාශයක් විවෘත කර තිබේ.එම විකල්පය ලෝකය සදහා නොව,ඇලස්කාව සදහා නොව,නව දිල්ලිය සදහා නොව,අඩුම තරමින් චත්තිස්ගාර්හි අවශේෂ ප්‍රදේශ සදහා වත් නොව තමා සදහාමය.දන්ඩකාරන්‍යය සදහාය.එය ලෝකයේ වඩාත්ම සුරක්ෂිත රහසකි.එය වද වී යාමෙන් ගොඩ ඒම සදහා තමන්ගේම වූ විකල්පයක් පිලිබද අත්හදා බලමින් සිටී.ඊට අනන්‍ය වූ ඉතිහාසයක් පවතී.අතිශය අසාමාන්‍ය ආකාරයට එය පැවැත්ම පිලිබද තමන්ගේම සලකුනක් නිර්මානය කොට තිබේ.ඒ සදහා තව තවත් උදවු හා පරිකල්පනය ඇවැසිය.තව තවත් වෛද්‍යවරුන්,ගුරුවරුන් සහ ගොවීන් ඇවැසිය.

ඊට අවශ්‍ය නැත්තේ යුද්ධයයි.

නමුත් එයට ලැබෙනුයේ යුද්ධය පමනක් නම් - එය පෙරලා සටන් කිරීමට මැලි නොවනු ඇත.

1 comment: